alt
Rhianon • Upírka 20.10.2010 20:40

Teda lidi, nestačím se divit když si tak pročítám ty zpovědi.
Peníze, na nich mi záleží jen když něco chci nebo potřebuji, ale jinak jsou mi volné. Nikdy jsem toho moc neměla, ano, často jsem si říkala a představovala jaké by to bylo kdybych žila v bohaté rodině, ale když si uvědomím jak prázdný život mají ti, kteří mají všechno tak jsem ráda, že mám to co mám, ikdyž toho není tolik. Když se podívám zpětně na své dětství tak jsem moc hraček neměla a už vůbec ne ty nové, které přišly do obchodů po revoluci, ano, občas jsem toho litovala, ale časem jsem si uvědomila, že zrovna díky tomu jsem měla to co jiní mají jen málokdy. Měla jsem Ostrov pirátů, což byl malý ostrůvek uprostřed potoka. Nemusela jsem tedy mít doma pirátskou loď ani figurky pirátů, já sama jsem na tom jediném místě byla sama pirátem a zažívala mnohá dobrodružství i bez hraček, neboť mou jedinou hračkou byla vlastní fantazie. Pak časem jsem opustila stav pirátský a v lesích jsem vídala víly a hladila si jednorožce nebo jsme s klukama najednou byli na divokém západě či v pralese. Každopádně mi vůbec neublížilo nemít vše co mají ostatní, naopak mi to pomohlo pochopit, že mít v životě všechno znamená nemít nic a ztratit to nejcennější, sám sebe. Co chci tímto říci je, že nemusím mít ty fungl nový drahý hračky, aby jsem byla někdo. Nemusím se zadlužovat bankám, abych měla kde bydlet. Nemusím mít milióny ani tisíce na dovolenou, která stojí za to, protože mám svoje kámoše, kteří stojí za mnohem mnohem víc. Nemusím na festyval shánět super pokoj v hotelu, stačí stan.
Jsem pracující elita tohoto národa , bez dluhů a bez touhy si hrabat pro sebe. Jo, je fajn mít peníze, ale mít jich moc zabíjí individualitu, zabíjí to dobré co v sobě lidé mají. Peníze ač v dnešní době tak potřebné jsou překážkou stejně jako byly drahé hračky překážkou dětem ve světě fantazie.
Také nechci umřít po úmorné dřině při splácení dluhu na to, abych mohla žít ve svém bytě či baráku a ani nechci, aby příliš velkým dluhem pak trpěly mé děti, protože vím, že po mé smrti by ten dluh nezmizel, ale stát či banka by hnal k jeho uhrazení právě je, mladé lidi, kteří by měli žít s čistým štítem dokud si jej oni sami nezašpiní.
Neříkám, že jsem příkladný člověk skromných a nesobeckých pohnutek, to nejsem, ale také nejsem id**t, který pro všechno hmotné klidně zaprodá i vlastní krev.
Trendy a in věci mi vždycky byly cizí, neuznávám nic než vlastní loajalitu k srdci, přátelství a cti. Nemusím mít peníze, abych se pobavila, měla přátele, měla pekné oblečení a super boty.

Myslete si co chcete, mě je to celkem fu**

Diskuse ke zpovědi

Protispamová ochrana
alt
Pigggsty • Osvícená žena 6.11.2010 20:38

"když si uvědomím jak prázdný život mají ti, kteří mají všechno"
Jestli jsem tuto větu pochopila správně, pisatelka tímto jistě myslela, že lidé, kteří nemají nic si pak mnohých věcí dokážou více vážit, dokáží se radovat z maličkostí... Kdežto ti, co mají vše je těžké něčím potěšit... Neřekla bych prázdný život, ale kolikrát jsem se setkala s lidmi, kteří žili ve "zlaté kleci".

Ale hlavně... je to o povaze a né penězích.

alt
Falkon • Vampír 1.11.2010 21:56

Mno...

V samotné zpovědi je spousta drobností, s kterými nelze souhlasit, ovšem značnou část z nich už rozmetali Piggsty a MiW, takže se jim do toho nebudu montovat... ale je tam jedno skutečně s@&#!uté klišé, patřící do dob již více než dvě desítky let vzdálených...

A sice:
"když si uvědomím jak prázdný život mají ti, kteří mají všechno"
Tohle tvrzení je absolutní idiocie... Potkal jsem spoustu lidí, kteří měli všechno a spoustu těch, kteří neměli skoro nic... A jestli měl někdo prázdný život, redukovaný na hmotnou sféru, tak to byli právě ti druzí, kteří měli problém dát dohromady nájem a sehnat něco k jídlu...
Ti co mají všechno, mají většinou i dost řasu na osobní a duchovní rozvoj..

Jistě, jsou výjimky á la Paris Hilton, nebo někdejší spolubydlící (
http://www.mestomrtvych.cz/index.php?str=zpovednice_pokec&id=4360 ), která měla velkou slabost pro háčko (resp. byla po léčení), perník a koks..
...ale to jsou fakt spíš výjimky...

alt
Rhianon • Upírka 24.10.2010 21:50

Pigggsty: Proto to dělám jen občas, třeba když se k tomu stáčí hovor, ale jinak na to seru. K čemu se furt nervovat, stejně to jiný nebude

alt
Pigggsty • Osvícená žena 24.10.2010 09:08

Někdy je třeba, ale když někdo nedělá nic jiného, než že se stižuje, tak to je na nakopání:D

alt
Rhianon • Upírka 24.10.2010 08:32

Pigggsty: Však to dělám, akrát někdy musím vypustit přebytečnou páru a postěžovat si

alt
Pigggsty • Osvícená žena 24.10.2010 01:29

Háhaha.
Jó, jsou určitý věci postavený na hlavu, ale vztekáním, zoufáním, či podobnými činy stejně nic nezměníš...
Takže se nebudu zbytečně rozčilovat, pokrčím rameny, myslím si svý, a raduju se z toho, co mám, co chci, co zrovna prožívám: )

alt
Man in white • Vampír • Správce23.10.2010 23:20

Rhianon: Tady má někdo s politikou špatnou zkušenost , což? No třeba nás pan Klaus nechtěl uklidnit, třeba měl v plánu nějaké čárymáry s inflací A každého, koho se oddálení důchodového věku týká, na to ještě nějaké to desetiletí má, tedy každý má čas na to se zamyslet, jek si zařídit budoucnost. Celý život pracovat a ke konci být náležitě odměňován náleží do sfér socialismu, nikoliv kapitalismu. Dnes máme všichni přístup k finanční gramotnosti, k aktivům a možnostem investic. A to i pekaři, jen se trochu starat sám o sebe a nečekat, že se o nás postará stát. Je v tom kus svobody. Mimochodem když si občas zapnu telku, někteří politici ze sebe vypouští celkem inteligentní názory. Někteří

Kiowa: Média mají peníze z přízně davu, ze čtenosti a sledovanosti - a musí umět správně nakombinovat štěňátka a lidskou špínu Když chce člověk alespoň trochu objektivní informace, tak musí šáhnout asi jen po HN, všechno ostatní už je zasažano slušnou dávkou bulvárnosti. Bulvár se prostě čte(i v televizi frčí) a je to jedna rozmázlá špína za druhou. Každý politicky orientovaný novinář zajásá i jen z náznaku nějaké hanebnosti, ze které by udělal zprávu dne. Samozřejmě pokud "drobný dar" je vyšší než novinářova morálka kráte novinářův plat, bude mít víc peněz ze šťěnátek Ale to jenom možná, pokud ho nevyhmátne jiný zpravodajec Média mají dnes oči a uši všude.

alt
Rhianon • Upírka 23.10.2010 16:40

Kiowa: I tak se to dá říct Každopádně je to na ho**o, ať děláš co chceš oni si vždy udělají své, protože oni můžou a my se už jen pak díváme okolo sebe a říkáme si jak je všechno na ho**o. Sakra, kdyby se lidé sjednotili neměli by politici šanci, ale to bych po češích asi chtěla moc, co?

alt
Kiowa • Tulák 23.10.2010 11:06

MiW: oko médií ti ukáže jen to z čeho bude mít víc peňěz. a bude mít víc penšz z toho, že někoho potopí nebo z toho, že to zametou a místo toho nám pustí reportáž o zatoulaných štěňátkách?
a i kdyby se o něco pokusili, kolikrát se takový snahy dostaly k výsledku? snad jen u Standy Grosse a to je kurevsky málo.

Rhianon: oni si nás moc nevychovávaj, spíš nám ukazujou, že bejt prodejná svině se vyplatí :)

alt
Rhianon • Upírka 23.10.2010 08:55

Man in white: Příliš věříš politikům, copak nevidíš co všechno dělaj? Jen chyby, které pak lidi stojí peníze, důstojnost a život. Jen si vem tu blbost s důchody, jak si politici můžou myslet, že lidi budou schopni pracovat do semdesáti let když už nějak mírně nad šedesát se projevují různé choroby a opotřebení kloubů? Mnoho důchodců bude nad šedesát o berlích a to s těmi berlemi mají chodit do práce kde není bezbariérový vstup jako třeba vit naše pekárna a navíc je to ještě k tomu těžká práce, dostaneš cukrovku a můžeš se jít klouzat na pracák ve vysokém věku. Tohle je opravdu nedomyšlené. Politici nevědí co to je pracovat rukama a dřít se od rána do večera. Oni nevědí, že ti lidé co takto pracují si dodrbají klouby velmi rychle. Jen si vem, mě je 23 a už mi dělá občas problémy vyjít schody, protože mě bolí koleno z toho jak v práci prakticky celou šochtu stojím a to nejsem tlustá. A moje kolegyně jen o pár let starší než já už je po operaci kolene. Naštěstí ji to při práci nebolí, ale aj tak jsme mladé a už takhle doničené a co pak ti pracující důchodci? Víš jak to bude vypadat? Všeci budou pomalý a to si v pekárně ve výrobě vlastně nikdo nemůže dovolit tam se hraje o čas. Chci to pak vidět u třídění rohlíků až jim i s brýlemi na nose nebude sloužit zrak jako zamlada. Ty výrobky nebudou stát za nic.
Navíc se mi taky nelíbí určité zákony, díky kterým se vše řeší až když se něco stane, ale dřív na to každej sere a to i policajti.
Prostě je všechno do@&#!ané! Jen si vem jak češi kradou a s každým rokem jsou drzejší. Já se těm lidem ani nedivím, politici si nás takto vychovávají. Vždycky za všechno můžou politici, protože oni vládnou státu, oni mnoho rodin staví do složitých finančních situací. Kde je ten slib Václava Klause, že naše výplata bude činit 50 000 měsíčně? No, nikde! Skončil v hajzlu, protože tím nás chtěl jen uklidnit a ho**o z toho.

alt
Man in white • Vampír • Správce22.10.2010 21:17

Rhianon: vzhledem k tomu, kde se pohybují ceny britských nemovitostí, a to i v poměru k tamnímu průměrnému platu, to si rychleji z výplat našetříš na dva tři byty v ČR, než na jeden v Anglii. Takže něco takového v Česku LZE. Tady je rozdíl spíš ve stylu uvažování. Na ostrově jsou lidé přecijen finančně o kus gramotnější. Samozřejmě hypotéce nejlépe se vyhnout, dvacet let se pak vznáší nad člověkem jako oblak stresu a strachu. Ale pokud si ji člověk umí spočítat a musí někde bydlet, je to od určitého bodu opravdu výhodnější, než platit nájem. Zas tak špatně na tom nejsme s půjčkami oproti jiným národům.

A ona s tou politikou to tu také není taková hrůza. Poslanec se všemi náhradami kolem té stovky ukrojí, ale "bordel" si ti lidé moc dovolit dělat nemůžou. Bdí nad nimi odstrašující oko svobodných médií, které může zaznamenat každou drobnost, jakože tak také činí a každé odplivnutí, usmyslí-li si, rozmaže do podoby díla hodného podpisu Lord Hoven.

alt
Rhianon • Upírka 22.10.2010 20:14

Heh, já přece nechodím jako strašidlo a taky mám pěkný boty a hadry a vlastní byt bych taky chtěla mít, ale ne díky půjčce. Jen si to vem, když byla moje nejlepší kámoška v anglii na brigádě mluvila tam s jedním angličanem a ten řekl, že si na dům našetřil z výplaty. Mě se protočily panenky, protože něco takového v česku nelze.
A o dovolených jsem mluvila ve smyslu těch fakt drahých, na které si jen tak nenašetříš z výplaty.
Prostě se mi nelíbí jak tě celý český systém nutí brát si půjčky a úvěry, aby jsi něco v životě měla. Ta věc s tím angličanem značí, že to jde i jinak, ale je pravda když řeknu "proč by se naši politici měli uskromňovat, když všechno mají zadarmo a ještě k tomu berou statisícové platy za to, že ve všem udělají takový bordel jaký vyhovuje pouze jim." No, a samozřejmě těm nejblbějším čechům to nevadí, jen splývají ve stádu s ostatními, myslí si jak nejsou chytří a přitom nevidí, že jdou na porážku.

alt
Pigggsty • Osvícená žena 21.10.2010 14:23

Stopro souhlas s MB, taky raději budu platit dluhy za barák, kterej bude můj, a budu si tam moct dělat co chci, včetně svejch úprav, než bydlet celej život v nájmech, a nesmět si pomalu ani upr*nout...
Je to každýho věc, každýho styl, já třeba chci mít pěkný boty, chci chodit hezky upravená a namalovaná, chci bejt hezká, a na tom není nic špatnýho.
Jednou holt patřím k tomu pracujícímu lidu, a vzhledem k mému povolání taky nemůžu chodit jako strašidlo, takže asi tak:D
Ale pokud si někdo vybere chodit jako strašidlo, nemám proti tomu nic, a taky to neodsuzuju, je to každýho volba.
Na dovolenou jezdím taky, takže jestli jsem přišla o "individualitu" jak říkáš, tak mi to vůbec nevadí.
Jsem spokojená, šťastná, nejsem z bohaté rodiny, ani jsem nijak extra zvlášť bohatou rodinu nevytvořila, ale z toho, co mám si užívám.
A jestli teda myslíš tak budoucna, jak píšeš, aby děti neplatily dluhy, což je extrémní blbost, tak spíš mysli na to, kolik Tě ty děti budou stát... Co všechno jim budeš platit od miminka až po školy, který jednou budou studovat a přetočej se Ti panenky:D

alt
Tuttook • Farář 21.10.2010 08:26

Já osobně jsem po žádných moderních novinkách nikdy netoužil. Naopak, čím větší novinka a čím větší zájem o ní, tím větší odpor z mé strany. Když mi byly 4 roky, to znamená v roce 1991, mojí nejoblíbenější hračkou byly Igráčci a jelikož moje máme je povoláním švadlena, tak jsme měli doma obrovskou krabici plnou nejrůznějších knoflíků. Vydržel jsem si s knoflíky hrát celé hodiny. Představoval jsem si, že ty knoflíky jsou auta. Krásně klouzaly po podlaze a auta se srážela, stavěl jsem z knoflíků dálnice a tak dále Taky jsem dostal lego. Ale to až později, asi v roce 1995, nebo tak nějak. Jiné dítě by bylo nadšené, ale já jsem si s ním nehrál. Tyhle porevoluční věci mi už jako malému dítěti nic neříkaly. Radši knoflíky, Igráčky a céčka. Dodnes třeba nevím, co je to PlayStation, nevím, co je to IPhone ani co je to IPod. Všichni o tom mluví, já ani nevím co to je. A jsem spokojený. Rozhodně nemám touhu zjišťovat co to je. Natož si to kupovat. Asi to budou nějaká přehrávací zařízení..co já vím...A žiju? Žiju. A tobě, Rhianon, palec nahoru

alt
Man in white • Vampír • Správce20.10.2010 22:08

Man in white likes Black_rainbow's comment

alt
Black_rainbow • Farářka 20.10.2010 22:02

No tak především by peníze měly sloužit nám a ne my jim... a je úplně jedno, kolik jich kdo má a kolik vydělává.

alt
MilujuBublinky • Osvícená žena 20.10.2010 21:16

podle tebe je lepší celej život platit nájem?

tyjo jako sorry, ale nemůžu si odpustit výtku nad výrazem "aby jsem"... to je fakt síla

no nic, jinak souhlasim, že. ale co se týče dědictví... to se dědí jen do výši závazků, tzn. buď by jim po tobě zbylo ještě něco, co by ty dluhy pokrylo, nebo by to neplatily.

já se třeba radši zadlužim na barák, než celej život platit nájem v malým bytě.

a k penězům sem se už vyjadřovala blitkama někde v tý jedný z těch zpovědí. je to nechutné. a pořád mě to nepřestane překvapovat, kam až ta peněžní demence sahá.

alt
Isabella • Měšťanka 20.10.2010 21:09

Hlavně, že máš sushi a chlapy!