Váš hlas byl započítán. Nechcete také zpověď okomentovat?
alt
Falkon • Vampír 19.10.2010 21:12

Tak jsem si tak přečetl zpověď od Tuttooka - která mne naštvala svojí omezeností a zároveň i probudila vzpomínky na jednu společnost, která operovala na a lehce za hranicí legality při prodeji simkaret a tele-služeb...

Přijde mi to, jako by se ti lidé množili dělením - nejsou to jen Tuttook a Darthsword - lidí, kteří krátkozrace volají po bezpracné pohodě, nejlépe s nějakými zvrácenými prioritami, potkávám mnoho - což ude hlavně tím, že jsem manažer úseku v jednom malém (tréninkovém) supermarketu a tedy denně v kontaktu se stovkami zákazníků, kteří jsou různí i hrůzní...

Fakt mne to dost vytáčí - kdejaký kňoural kvílící na to, jak z něj chce šéf sedřít kůži, ale radující se ze svého platu, který mu umožňuje platit nájem a nejíst jen párky a kolínka s kečupem... Přitom při hlubším rozboru by se často ukázalo, že danné oddělení si vydělá sotva na sebe samé, případně že zisky jsou ve skutečnosti účetní chybou či chybou a oddělení je v mínusu...

Stejně tak mne vytáčí, když někdo dehonestuje peníze a honbu za nimi - protože peníze a jejich koloběh jsou to jediné, co dokáže lidi doopravdy motivovat - byť ne vždy je to vidět přímo (třeba taková prestiž zdánlivě nemá s penězmi co dočinění)
Skutečně mi takové (sebe)kritické kecy dokáží vyloudit na rtech ironický úsměv..

Byť připouštím, sám dělám občas totéž - v určitých situacích platí "I'm a little bit country" i u mne...
(Konkrétně - za střízliva nemám rád disko a diskanty, ale jsem schopen se ožrat, vyrazit na disko a užít si to tam)

Jsem manažer úseku zeleniny, který se mi povedlo přivést do plusu ale které stejnak neuživí víc lidí než mne.. A to ani za situace, kdy jsem tam jako správný workoholik od rána do večera, zčásti neoficiálně (zadarmo) a každou chvíli mi manažerka šlap

Diskuse ke zpovědi

Protispamová ochrana
alt
estrius • Šlechtic 5.12.2010 22:44

Oprava: D.E.B.I.L.

alt
estrius • Šlechtic 5.12.2010 22:43

Falkon: Ty seš d**il....

alt
Pigggsty • Osvícená žena 7.11.2010 23:51

:D

alt
Falkon • Vampír 7.11.2010 22:53

Tak to potom zní jinak, než to znít mělo...

Uvidíme...

alt
Pigggsty • Osvícená žena 7.11.2010 20:03

To zní skoro jako pozvání na rande, wááááu a od pana ředitele, kuuuwa, ale stejně Tě nenechám vyhrát:)))

alt
Falkon • Vampír 6.11.2010 22:49

Rozhodně ne... Výhra je jasně moje, což rovnou důkladně zapiju, protože jinak nemám kdy na nějaké to pivo zajít...

Přičemž vyhrát mohu ideálně v pondělí odpoledne, nebo v úterý dopoledne... Kde, na tom nezáleží, vyhraju všude...

alt
Pigggsty • Osvícená žena 6.11.2010 20:46

Samozřejmě, že nevyhraješ, už teď za slovem vyhraju vidím jisté ale!!! Jaháááhááá a moje ego se radujééé :)))

alt
Falkon • Vampír 2.11.2010 23:02

Klidně... Kdy a kde...

Samozřejmě vyhraju, ale, už jsem dlouho nebyl na pivu...

alt
Pigggsty • Osvícená žena 2.11.2010 09:08

Četla jsem jen ten první a poslední odstavec, a pochybuju, že někdo četl celý ty Tvoje tlachy...
Hele... a vážně mě bavíš...
Zajdem někdy spolu na pivo, jó a budem se hádat kdo z nás dvou je úžasnější...
Moje ego má potřebu si to rozdat :D

alt
Falkon • Vampír 30.10.2010 21:00

Tak to vezmu postupně...

@ Bubla
Ale jo... pořád si tu někdo stěžuje, jak je to strašné, otravné, případně teď se vyskytl šéf sdírající z kůže...
...ale klíčové detaily si všichni raději nechávají pro sebe (nebo je neznají - ale to je neomlouvá)

@ Kiowa 20.10.2010 09:47:07
Ano, všude tam, kde to nějak souvisí s tématem, resp. všude tam, kde je můj postoj založen na praxi..

Je rozdíl být ve funkci a být dobrý ve funkci, tím spíš, pokud jsi na prodejně, která je malá a problémová.
Krom toho záleží řetězec od řetězce, kde manažerské pozice začínají a co je jejich náplní - při změně zaměstnavatele jsem do jisté míry klesl o pozici (z vedoucího směny na vedoucího úseku s občasnou rolí vedoucího směny) ale rozsah požadovaných schopností se zvýšil na úroveň odpovídající u předchozího zaměstnavatele vedoucímu prodejny kombinovaného s nákupčím.

@ Tuttook 20.10.2010 10:02:57

A z čeho ten byt asi tak zaplatíš..? Chceš mít někdy děti..? A šatit a krmit je jinak než z popelnice...? (v práci je to samá matka, mám info z první ruky)
Bez značné sumy peněz, která pokryje veškeré náklady s tím spojené, to prostě nepůjde...
Tvůj postoj mi trochu připomíná druhou dvojici obrázků zde: http://pics.kuvaton.com/kuvei/dreams_and_reality.jpg

S tou hypotékou - až ji po 30 letech splatím splátkami na zhruba stejné úrovni jako je nájem, bude ta nemovitost moje a můžu se třeba rozhodnout se na odpočinek odstěhovat někam na chatu s novou hypotékou, nemovitost pronajmout a mít z ní nájem, který mi splatí hypotéku a přilepší k důchodu... Přičemž díky vlastnictví této nemovitosti už tato cesta mé děti čekat nebude, protože budou mít rovnou můj byt/dům... Já nekalkuluji s tím, že po mně přijde potopa...

A ano, za nejvíce motivující považuji peníze, protože jsou to pouze a výhradně peníze, které mi mohou umožnit žít život takový, jaký ho chci já... Mohu se schoulit pod měkkoučkou a voňavou dekou na kvalitní přírodní matraci, mohu si k jídlu uvařit dobré jídlo z kvalitních ingrediencí a zapít ho kvalitním vínem po kterém mne ráno nebude bolet hlava.. Mohu si koupit/nechat ušít kvalitní oblečení, které mi vydrží dlouho ve stavu "jako nové" a bude mi v něm příjemně, mám dost volného času na meditace a osobní rozvoj (nemusím shánět peníze na zaplacení základních výdajů)
To vše jsem si v době, kdy jsem se uprostřed krize přistěhoval do Prahy, po brigádách dal dohromady tak 4-5k měsíčně a bydlel na periferii s nájmem 3k, dovolit nemohl...

K tomu disku - možná, kdyby jsi si dal heslo "I'm a little bit country" do googlu, došlo by Ti to... Každopádně je to o nadhledu a schopnosti přepínat se z role do role - a to i do těch, které nejsou úplně v souladu s rolí primární... Někdy se to také označuje jako "myšlenková otevřenost"...

@ Kiowa
Mnoo... Jak kde... U bývalého zaměstnavatele bylo běžné, že se prodávalo nazelenalé kuřecí maso (ostatní druhy masa mají zelený nádech při kontaktu s igelitem i čerstvé, kuřecí nikdy), či se plíseň z celeru vymývala a prošlé zboží se prodávalo brzo ráno za zlomkovou cenu.. Dokonce jsme byli i varováni, že na jedné z poboček krámu došlo v noci k poruše chladící techniky a maso přestalo být chlazené/mražené - dostal ze zahraniční centrály instrukci ho zchladit/zmrazit a vrátit do prodeje, odepsal že to by si určitě ani tam u nich v Anglii nedovolili - a přišel mu mail s výpovědí. Stejně tak se kamarádím s bývalým manažerem z DC, který mne informoval, že excesy se zeleným masem byly normální a že jsem mohl být rád, že mi toho přijela jen klec a ne kamion a že když jednou odmítl přijmout kamion se zeleným kuřecím masem z Polska, tak ho za to málem vyrazili, kamion převzal jeho nadřízený a maso šlo normálně na pulty, tedy patrně i na ten "můj"...
U toho současného se všichni bojí spíš vnitropodnikové kontroly než hygieny či inspekcí a trest za nesplnění kritérií je kolektivní.
(Například je teoreticky možné, že by CELÁ prodejna splnila na 99%, ale mně by našli v regále limetku, která už je trochu vysušená a ztratila lesk... V tu chvíli by bylo na kontrolorovi, zda by to ještě uznal, nebo již označil za nevyhovující - v druhém případě by CELÁ prodejna neprošla testem....a kolegyně by mne asi ušlapaly)

Zas tak dobře placené to není... Spolužák z gymplu bere jako stavební dělník-parťák za dirigování bagru a občasné kopnutí krumpáčem o půlku víc... Já jsem pod průměrem, on nad průměrem.. Ale oba nás naše profese fakt hodně baví a to je myslím to nejdůležitější... Ale stačí to na pohodlné zařízení malého pokoje, dobré jídlo, pohodlné oblečení a ještě tak třetina mi zbyde na knížky, zábavu a koníčky a jiné...
(Jo a já si udělal k večeři těstoviny s "omáčkou" z olivového oleje, sluncem sušených rajčat, bazalky, červené cibulky a česneku - co jsi měl lepšího Ty..? )

Co se Tuttooka týče, to je prostě obyčejný vohnout, co si odmaká nezbytné minimum a nechá kolegy aby odmakali ten zbytek, dělící v dlouhodobém měřítku prosperitu od úpadku - protože co jsem zatím měl

alt
Pigggsty • Osvícená žena 22.10.2010 01:55

On je manažerský zvíře, jistě vymyslí něco lepšího!

alt
Kiowa • Tulák 21.10.2010 17:25

teď tě nechá zmrskat nějakým poskokem během půlhodinový pauzy na oběd

alt
Pigggsty • Osvícená žena 21.10.2010 14:52

Já už bydlela snad všude, vrátila se tam, kde jsem se narodila, a ve finále tam, kde mi bylo vždycky nejlíp, tak vím, že nechci život bez kořene, a chci tady žít, proto klidně domeček risknu...

No ale to je jen, co jsem chtěla podotknout, co jsem chtěla říct je, že sice netrpím nízkým sebevědomím, nicméně Ty, milej Falkone jsi namyšlenej vůl :D
A jestli Tě Tuttook pobavil svou zpovědí, Tys mě opět také pobavil :)))
Jen nevím, jestli jsem si k panu manažerovi nedovolila teď hodně...:D

alt
Tuttook • Farář 20.10.2010 12:11

LIA (turista): Tak za prvý: Hypotéka tě uvazuje na celej život na jedno místo. Když nemáš na zaplacení nájmu, tak tě z toho bytu vyhodí. Co budeš ale dělat, když nebudeš mít na zaplacení hypotéky? Budeš muset ten dům s hypotékou někomu předat, aby to za tebe doplatil (pokud někoho takového vůbec najdeš). Pokud nikoho takového nenajdeš, jseš pěkně v pr**li…
Za druhý: Moje koníčky – četba, hudba, piano, básně, skládání písní, diskotéky, přátelé…

Za třetí: Jenom proto, že ke svému životu nepotřebuju mít hromadu peněz snad nemusim hned bydlet pod mostem! Nepleť si pojmy s dojmy. Samozřejmě, že jsem rád v bytě, mám co jíst a je tam teplo. Mám svých pár přátel, diskotéky a krabičku plnou cigaret. To mi stačí. Skutečně nepotřebuju jezdit 3x ročně na dovolenou, hádat se v obchodě s prodavačkou, že to tričko, který mi prodává se mi nelíbí, protože chci tmavší odstín a tak dále…Takovýhle z@&#!y bych nakopal do pr**le.
Za čtvrtý: Do práce chodim proto, že mě baví. Nikdy jsem nikde nenapsal, že mě nebaví. Napsal jsem, že mě sere vedení tý firmy, ale ne práce jako taková. V mý práci máme standardní plat + příplatky za tržby, který uděláme navíc. Já si vydělám ten svůj standardní plat, ale ještě abych musel honem, honem prodávat něco navíc, abych měl větší tržby a tím pádem i vyšší plat?? Ani mě nehne. Proč bych to sakra dělal????? Na to jsou experti někteří mí kolegové. Udělám si svůj standard, čili to, co MUSÍM udělat a se zbytkem nechť mi vedení políbí pr**l.
Za pátý: Píšeš celkově nesmysly. Ani jsem nikdy nenapsal, že chci něčeho dosáhnout bez práce, tak nechápu, proč mi píšeš, že patřím mezi nepřizpůsobivé jedince, kteří nejsou schopni se smířit s tím, že aby něčeho dosáhli, musí pracovat. Já to vim..Ale já ničeho dosáhnout nechci. K čemu taky?? Pamatuj si, že kdo má peníze, ten machruje. A já machírky nesnáším. Jsou to duševní ubožáci. Znova ti opakuju, že to, že nepotřebuju hromady peněz přece neznamená, že přestanu chodit do práce. Nemel kraviny.

Za šestý: Ač toho zpěváka třeba nemáš ráda, udělej mi laskavost a poslechni si na YouTube píseň od Michala Davida – Vejdem. A dobře poslouchej ten text. A přesně poznáš, o co mi jde. Opravdu si tu písničku poslechni…Věnuj mi ty 4 minuty a 17 sekund. Díky.

alt
Kiowa • Tulák 20.10.2010 11:31

dokonce jsem se setkal spíš s tim, že ruku natahujou a vydupávaj si něco zadarmo lidi, který vyděláváj víc než dost :)))

alt
Kiowa • Tulák 20.10.2010 11:23

Lia: radši budu platit nájem a kdykoliv se budu moct přestěhovat, než se na 30 let uvázat na jedno místo, nese to sebou spoustu rizik.
to že někodo žije spojenej život eště neznamená, že žije spokojenej život. znám spoustu lidí co slušně vyděláváj, maj kde bydlet, nešetří na žrádle, maj partnera.... ale jsou nešťastný. proč? oni neví!!! prostě jsou nešťastný a nevěděj co s tim dělat. tak pak vydělávej víc peněz, šoustaj víc děvek atd.... a jsou víc a víc nešťastný.

Tuttookův problém je v tom, že to všecko zatim vyjadřuje moc fanaticky (prostě ho to sere :) ), ale vim o čem mluvim a mam to stejně.
mam práci která mě docela baví, dovoluje mi mít celkem dost volnýho času, ale je to vykoupený tim, že nedosáhnu ani na průměrnej plat. žeru si, šatim se, bydlim a eště v tom vyzbydou prachy na alkohol, drogy a další zábavy. holt jak nevyděláváš třicítku tak nejde žít :)))

alt
Kiowa • Tulák 20.10.2010 11:16

tak si tak řikám, esli se manažer zeleniny, kvůli výdělku, kterej je přece nejdůležitější, snaží prodat třeba i plesnivý a zkažený zboží. to je u nás celkem běžná praxe.

eště si tak řikám, že je klidně možný že vydělávám tak polovinu toho co ty, ale rozhodně věřim, že si oproti tobě žeru královsky :))

alt
Lia • Turista 20.10.2010 11:12

Tuttooku v základní myšlence s Tebou sice souhlasím, ale myslím, že tahle myšlenka se týká v naprosté většině (jasně že se najdou výjimky) trochu jiné sorty lidí, než té které to tady omlacuješ o nos (např. politici, herci, někteří podnikatelé, zkrátka vrchních několik procent) Ale třeba ten příklad s hypotékou mi přijde mírně směšný. :) Nikdy Tě nenapadlo, že když bydlíš v pronájmu, taky platíš každý měsíc dost velkou částku peněz(a nemusí to být zrovna 5+1, v Praze stačí a maličký jednopokojový byt aby Ti z peněženky měsíčně vypadlo deset tisíc)? A tak se prostě někdo může rozhodnout, že nebude vyhazovat peníze za něco co není jeho, nýbrž bude platit přibližně stejný obnos za něco co je/bude jeho. To není žádná přiblblá honba, ale docela rozumný uvažovaní.
Samozřejmě že v životě potřebuješ taky někoho vedle sebe. Ale kromě toho potřebuješ taky peníze na zaplacení bydlení a jídla(čímž myslím normální zdravou PESTROU stravu s dostatkem ovoce a zeleniny) a na zabezpečení sebe sama, případně partnera a na zabezpečení dětí, vědět že si budu moct dovolit ty děti poslat na vysokou školu a dopřát jim vše co budou potřebovat. A taky třeba na nějaký koníčky, pokud Ti to slovo něco říká. To Ti asi taky pořád nedochází co? No tak běž bydlet pod most a budeš žít podle svého přesvědčení. Jak to vlastně, že tam ještě nejsi? Tebe přece nezajímá vydělávání peněz, ne? Tak jak to, že chodíš do práce? Tím docela jasně jdeš proti tomu, co nám tady servíruješ...
Navíc je tu taky taková maličkatá věc, že ta práce do který všichni musíme chodit abychom měli z čeho žít a která jistě hodně lidí štve, taky může někoho bavit. ;) Což nemusí znamenat že tam bude od nevidím do nevidím, ale že odpracuje co má a půjde domů za těmi, které miluje, ale nebude z toho nasra.ý celý svůj život na všechny okolo sebe.
Přijde mi tak trochu, že patříš mezi ty nepřizpůsobivé jedince, kteří se nejsou schopni smířit s tím, že aby něco dostali, musí pro to něco udělat a který umí dobře akorát neustále okolo sebe kopat a na všechno a všechny být naštvaný a nenávistný. Musí to být těžký život, neumět se z ničeho radovat. :/
Jo a taky by sis měl uvědomit, že většina lidí žije svůj život naprosto klidně i spokojeně a ještě k tomu zvládá chodit do práce. Ty lidi mají své partnery, rodiny, děti a zvládají to. Nejsou naštvaný na celý svět a jsou schopní milovat své rodiny aniž by neustále řvali, že se jim nelíbí chodit do práce.

alt
Tuttook • Farář 20.10.2010 10:02

Tak moje zpověď se ti zdá omezená? Co je omezeného na tom, když mě štve současné zřízení společnosti a nekončící honba za penězi? Upozorňuji tě na to, že rozhodně nejsem typ člověka, který je líný a jen čeká s nataženou rukou, co mu kdo dá! To jsi mě asi špatně pochopil. Říkám jen, že je neskutečná chyba to, kam až lidstvo dospělo, kam jsme to dopracovali. (Tedy ne já, já na peníze, zisk a na další nepodstatné nesmysly seru. Myslím tím, kam to dopracovali lidi jako ty). Jedno staré pořekadlo říká, že nejdůležitější věci si za peníze nekoupíš. Jaké věci to jsou, to tady snad nemusím rozepisovat. Píšeš, že se člověk musí ohánět, pokud nechce být živ jen párky. Ale věř mi, že mně stačí k životu malý byt a obyčejná strava, ale hlavně abych byl s někým, na kom mi záleží. Nepotřebuju mít obrovský dům a stravovat se v honosných restauracích. Ber to takhle…Lidi si vezmou hypotéku třeba na 30 let, celý život se honí, aby to splatili, honí se za penězi a proč vlastně?? Já ti řeknu proč, aby tu hypotéku splatili a natáhli bačkory...z vyčerpání, stresu, únavy. Krásný to život, no ne? Gratuluju ti, že také patříš k této skupince lidí. Zastavte se, blázni. Život nejsou jen peníze. Každej jen něco prodává, něco nabízí, všude samá reklama, lidi mě na ulici a v supermarketech zastavují, cpou mi nějaký letáky, jakési „výhodné zboží“..je mi z toho zle. Jestliže si myslíš, že nejdůležitější a nejvíce motivující věc v životě jsou peníze a obchod, jestliže řadíš na první místo ve svém životě materiální hodnoty, nezbývá mi než konstatovat, že tvůj život je neskutečně ubohý. Máš pravdu, v současném světě jsou opravdu nejdůležitější věc peníze. Rozdíl mezi námi dvěma je ten, že ty ses s touto teorií smířil a bláznivě se ženeš s davem v bezohledném honu za penězi, kdežto já proti tomuhle bojuju jak jen to jde. Nebudu říkat, že mi je tě líto. Není. Můžeš si za to sám. Pro mě jsou na prvním místě duchovní hodnoty. A za tím, že šéf by ze svých podřízených nejradši sedřel kůži, za tím si stojím, stojím a ještě jednou stojím! Zaměstnavatelé své zaměstnance využívají pro svůj prospěch! Ty jsi vůbec nějaký zvláštní člověk. Píšeš, že se nesnášíš disko a diskanty, ale když se naleješ, tak jdeš tancovat na disko? To není moc normální. Já například nesnáším punk (a samozřejmě spoustu dalších hudebních stylů)…a pokud něco nesnáším, tak to prostě nesnáším. Nechápu jak je možný, že když se naleješ, tak se ti diskotéková muzika líbí. Mně když se něco nelíbí, tak se mi to nelíbí nikdy, ať jsem střízlivej nebo nalitej. Je to to samý, jako kdybys řekl, že nesnášíš k jídlu třeba špenát, ale když seš vožralej, tak ho sežereš. A to je docela kravina, nemyslíš? Nerad někoho urážim, ale začal sis ty. A ještě jednu věc ti řeknu. Nauč se rozlišovat „omezenost“ a „skromnost“. Nejsem omezený, nýbrž skromný. Do puntíku souhlasím s Kiowou! Kiowa ví, o čem mluvím!

alt
Kiowa • Tulák 20.10.2010 09:47

bože bože, ty tu svojí manažerskou pozici zmíníš i když řikáš dobrý ráno, co? :)))
v podstatě ta tvoje zpověď neni ničim jiným než další přehlídkou tvýho ega. eeh, pardon, úspěchu.

honba za prachama je demence a tak to je a bude, protože si za ně sice koupíš víc než párek, ale vlastně ani nebudeš mít kdy ho sežrat.
život neni o tom mít hodně peněz, ale o tom umět naložit s tim co mám.
mě sice nevytáčí, ale vždy pobaví tyhle tvoje kecy.
btw: manažer v supermarketu je dneska kde kdo, většinou co vidim, tak jsou to ty největší loseři z mý základky :)

alt
MilujuBublinky • Osvícená žena 19.10.2010 22:10

tak já ani nevim, že by si těma zpověďma stěžovali na zaměstnavatele... nebo mi něco uniklo? jinak vidim to stejně jak ty. podnikání není žádná pr**l, furt se o všechno starat, nikde nic zaručenýho, zodpovědnost, docela těžký vyhovět zaměstnancům i sobě kvůli velkejm nákladům, málo času, oěhávání úřadů...........a ke všemu čelit těm xychtům a kecům, jako že podnikatelé sou zloději a vydřiduši.....jójó